https://www.regalianews.com

Parti Bersatu Tidak Layak Dalam PMI Kata YBM Tengku Razaleigh Hamzah

Manca Negara

YBM Tengku Razaleigh Hamzah,Parti Bersatu Tidak Layak Dalam PMI
Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah berkata Umno tidak pernah menjadi anggota kerajaan Perikatan Nasional (PN) sebaliknya hanya memberi sokongan dari awal penubuhan kerajaan demi menjaga dan memelihara kestabilan politik negara.(jumat.28.8.2020).

Regalia News Sehubungan dengan Parti Bersatu yang mengumumkan akan  menerima ahli yang bukan Melayu menjadi anggota partinya,dengan sendirinya parti bersatu tersebut tidak lagi layak menjadi anggota Pakatan Melayu Islam yang didokong oleh Muafakat Nasional.

Kata kuli, UMNO tidak pernah menjadi anggota kerajaan Perikatan Nasional,hanya kita memberi sokongan dari awal penubuhan Kerajaan ini untuk menjaga dan memelihara kestabilan politik negara,agar masyarakat, boleh tenang dalam pertikaian kepimpinan negara sekarang ini”.ungkap kuli.

“Selanjutnya dengan berlakunya perubahan yang diumumkan oleh parti bersatu, wajar ahli-ahli UMNO yang menganggotai kabinet kerajaan sekarang berundur daripada melibatkan diri dalam kerajaan sekarang”.tegas kuli.

Ini patut dikaji semula dan dilakukan tindakkan secepat mungkin supaya kita tidak membuang masa,untuk memberi tumpuan kepada masalah-masalah yang lebih besar seperti kedudukan muda mudi yang susah mencari pekerjaan dalam keadaan kita menghadapi pandemik Covid19, yang mengancam negara pada masa ini”.saran kuli perkara sebesar ini harus dibawa  ke Perhimpunan Agung parti.

Sumber : www.man.com.my

Editor : Abdullah

Baca Disini

Leave a Comment

Leave a review

https://www.regalianews.com
Regalia News
regalianews.com UA-174246026-1